Nuffnang Ads

Wednesday, April 10, 2013

The Red Warriors turun tanpa Piya,Shakir & Daudsu

Kelantan akan turun tanpa kelibat ketua pasukan, Mohd Badhri Radzi yang direhatkan dalam pertemuan dengan kelab Vietnam, SHB Da Nang pada aksi Kumpulan G saingan Piala Konfederasi Asia (AFC), di Stadium Chi Lang, Vietnam, hari ini.


Selain Mohd Badhri, dua lagi tonggak utama Kelantan iaitu pemain tengah, Shakir Saari dan pemain pertahanan, Mohd Daudsu Jamaluddin turut direhatkan pada perlawanan itu bagi persediaan menghadapi pertemuan dengan Tentera dalam saingan Liga Super, 13 April ini di Kota Bharu. 

Piya cari mata penuh 

Ketua jurulatih Kelantan, Bojan Hodak berkata beliau terpaksa melakukan perubahan pemain disebabkan jadual terlalu padat memastikan pemain tidak dibelenggu masalah keletihan dan merosakkan prestasi pasukan. 

Saya terpaksa merehatkan tiga tonggak kami demi kebaikan pasukan. Kami masih ada dua perlawanan penting iaitu menentang Tentera dalam saingan liga dan Sarawak untuk perlawanan kedua suku akhir Piala FA, 16 April nanti, katanya yang membawa Kelantan menjulang kejuaraan berganda musim lalu. 


Dalam pertemuan di Stadium Sultan Muhammad IV, 2 April lalu, Kelantan membelasah SHB Da Nang 5-0 untuk merampas kedudukan teratas kumpulan G daripada Kelab Vietnam itu. 

Sementara itu, Piya berharap rakan sepasukan dapat mempamerkan aksi terbaik dalam perlawanan hari ini dan sekurang-kurangnya mendapat keputusan seri di tempat lawan. 

Seri memadai tapi jika menang adalah satu bonus dan memberi peluang lebih selesa untuk layak ke pusingan seterusnya, katanya.

No comments:

Post a Comment