Nuffnang Ads

Saturday, December 15, 2012

KAFA mulakan langkah meghapuskan kegiatan ulat tiket di SSMIV


Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) hanya akan mencetak 20,000 keping tiket bagi setiap perlawanan melibatkan pasukan The Red Warriors di Stadium Sultan Muhammad IV musim hadapan.

Presidennya, Tan Sri Annuar Musa dalam entri facebooknya semalam berkata, ia salah satu langkah yang dikemukakan oleh KAFA dalam usaha membendung kegiatan penjualan tiket secara haram oleh 'ulat tiket'.

"Pada perbincangan yang turut dihadiri wakil stadium dan polis itu KAFA mengesyorkan beberapa penyelesaian, antaranya penjualan tiket secara bermusim bagi tempat duduk astaka (berbumbung).


"Keutamaan penjualan tiket astaka akan diberi kepada pembelian secara semusim dan dengan konsep 'siapa cepat. Selain itu rekod pemilik tiket tersebut juga turut dipantau," katanya.



Isu penjualan tiket secara haram oleh ulat tiket sering berlaku setiap kali melibatkan perlawanan pasukan Kelantan di Stadium Sultan Muhammad IV di sini.

Masalah itu bertambah rumit apabila ulat-ulat tiket dikatakan turut mengambil kesempatan mengaut keuntungan bagi perlawanan persahabatan melibatkan Kelantan di sini.

Dalam pada itu, Annuar memberitahu pihaknya akan menubuhkan pasukan penyiasat dan pemantau bebas terutama terhadap 'orang dalam' yang terlibat di dalam penjualan tiket tersebut.


Katanya, tapisan juga akan dibuat terhadap petugas yang didapati bersubahat menjual tiket tersebut kepada ulat.

"Selain itu para pegawai, pemain atau kakitangan KAFA juga tidak dibenarkan untuk membuat atau mengambil sebarang tempahan luar daripada kaunter melainkan tiket-tiket tersebut telah diperuntukkan kepada mereka.

"Sebanyak 2,000 hingga 2,500 tiket juga akan dicetak mengikut pintu-pintu masuk yang telah ditetapkan agar agihan jumlah masuk melalui setiap pintu dapat diseimbangkan, selain menyediakan sebuah pintu masuk khas kepada penyokong wanita, kanak-kanak dan yang hadir bersama keluarga," katanya.


No comments:

Post a Comment