Nuffnang Ads

Saturday, December 15, 2012

Kerajaan Kelantan rai peminat Lembah Klang dengan Bubur Asyura


Kerajaan Kelantan bersama gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) anak Kelantan di perantauan mengadakan program Asyura Perdana Hi’jratul Rasul 1434 dan meraikan kejuaraan tiga piala bagi menghargai peminat setia Kelantan di kawasan Lembah Klang.

Bertempat di Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, Seksyen 15, Shah Alam, esok, program itu turut akan mempamerkan piala berprestij, Liga Malaysia (Liga Super, Piala Malaysia dan Piala FA) bagi tontonan penyokong yang tidak berkesempatan melihatnya secara dekat sebelum ini.

Penyelaras Gempita Kelantan, Mohd Shaharuddin Abdul Latiff berkata, program yang bermula jam 1 hingga 5 petang itu turut akan mengagihkan bubur asyura kepada pengunjung.

"Pada awalnya kami bercadang untuk membawa pemain The Red Warriors bersama-sama meraikan kejayaan merangkul gelaran treble 2012. Namun ianya terpaksa dibatalkan berikutan mereka kini berada di Acheh.

"Walaupun ketiadaan barisan pemain TRW, program tersebut akan dimeriahkan dengan beberapa persembahan kebudayaan Kelantan seperti permainan gasing dan dikir barat," katanya kepada Sinar Harian, semalam.



Dalam masa sama, turut menjemput seluruh masyarakat yang tinggal di sekitar kawasan Lembah Klang, Shaharuddin berkata: "Sebanyak 22 kawah bubur asyura akan diagihkan kepada pengunjung, malah, mereka juga boleh turut bersama-sama menimba pengalaman serta bergotong-royong menyediakan bubur asyura tersebut. Masuk adalah percuma."


No comments:

Post a Comment