Nuffnang Ads

Wednesday, March 6, 2013

Piala AFC 2013 | Kelantan rehatkan tonggak berdepan Maziya Sports : Bojan

Pengendali pasukan, Kelantan Bojan Hodak mahu meraih tiga mata dalam aksi pertama Kumpulan D Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) menentang wakil Maldives, Maziya Sports and Recreation Club di Stadium Sultan Muhammad IV, malam ini.


Meskipun merehatkan beberapa tonggak utamanya bagi menghadapi pertemuan getir dengan Lion XII dalam saingan Liga Super, Sabtu ini, Hodak tetap tidak mengambil mudah.

Menurutnya, perubahan tersebut terpaksa dilakukan bagi memastikan pasukannya tidak keciciran mata berdepan jaguh Singapura itu.

"Kami bakal berdepan tugas sukar dalam tempoh yang singkat serta terpaksa beraksi atas padang tiruan, ditambah pula dengan masalah kecederaan yang dialami oleh beberapa pemain. Keadaan tersebut memberikan sedikit tekanan buat kami.


"Begitupun saya tidak boleh memperlekehkan kemampuan pasukan lawan mereka pasti mahu mendapatkan mata pada perlawanan ini setidak-tidaknya seri.

"Apa yang pasti, saya kehilangan pemain sayap Mohd. Norfarhan Muhammad yang mengalami kecederaan, begitu juga dengan Obinna Nwaneri. Bagaimanapun tiga tonggak import kita Dickson Nwakaemi, Dimitriors Petrators dan Lec Kecira hampir pasti dapat beraksi dalam perlawanan tersebut," katanya.

 
Beliau berkata pada sidang media sempena perlawanan Piala AFC menentang Maziya Sports and Recreation Club di sini, semalam.

No comments:

Post a Comment