Nuffnang Ads

Tuesday, March 5, 2013

Tangkap pemekong objek dapat RM1,000 : Azman

Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) menawarkan insentif RM1,000 kepada penyokong yang menahan atau membantu pihak berkuasa menangkap individu yang membaling objek terlarang ketika menyaksikan perlawanan di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu.
 
 
Setiausaha Agungnya, Azman Ibrahim berkata, langkah itu diambil bagi mendidik penyokong supaya menghormati dan mengamalkan semangat kesukanan sekali gus menghalang daripada berlaku insiden yang tidak diingini hingga menyebabkan KAFA dikenakan hukuman. 
 
Katanya, selain insentif RM1,000, penyokong juga akan mendapat sagu hati pas bermusim bagi dua orang sekiranya dapat mengesan serta menangkap individu yang membaling objek dan mercun ketika perlawanan berlangsung. 
 
 
Jangan cetus provokasi

“Kami harap dengan cara ini penyokong dapat mengubah sikap dan mempamerkan semangat kesukanan yang tinggi.

“Kita mengalukan penyokong datang ke stadium untuk tengok perlawanan namun jangan mencetuskan suasana tidak baik. Jika berlaku perkara tidak baik KAFA akan menerima kesan dan menjejaskan pasukan,” katanya ketika dihubungi semalam.
 

Pada 20 Februari lalu, Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) mendenda KAFA RM62,500 atas tiga kesalahan gara-gara tindakan liar penyokong The Red Warriors (TRW) pada perlawanan Liga Super menentang Johor Darul Takzim (JDT) di Stadium Sultan Muhammad IV, 15 Januari lalu.

No comments:

Post a Comment