Nuffnang Ads

Wednesday, February 15, 2012

Rekod bersih The Red Warriror's akhirnya lebur


Pemain Selangor, Fitri Shazwan berjaya melepasi asakan penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Wan dalam aksi Liga Super di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam. - UTUSAN


KUALA LUMPUR - Rekod tanpa kalah pendahulu Liga Super, Kelantan akhirnya lebur di tangan musuh ketat, Selangor dengan kekalahan 1-2 di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam.
Skuad Red Giants berjaya menurunkan penyerang import baru, Bosko Balaban setelah memperoleh sijil perpindahan antarabangsa (ITC) pada tengah hari semalam dan bekas penyerang antarabangsa Croatia itu ternyata berjaya menunjukkan impak kepada jentera serangan Selangor.
Selepas terikat tanpa jaringan pada separuh masa pertama, Selangor tidak perlu menunggu lama sebaik bermula babak kedua melalui sepakan kencang Safiq Rahim pada minit ke-46.
Ketika Kelantan sedang leka mengasak dalam usaha mencari gol penyamaan, tuan rumah menghukum kealpaan pertahanan Red Warriors dengan Balaban bijak melepasi perangkap ofsaid setelah menerima lambungan cantik dari Safiq sebelum melepaskan rembatan leret menewaskan Khairul Fahmi Che Mat pada minit ke-76.
Skuad bimbingan Peter Butler akhirnya mendapat gol saguhati pada minit ke-90 menerusi pertahanan, S. Subramaniam ketika situasi kelam kabut di depan pintu gol Selangor tetapi ia sudah terlambat buat Kelantan dalam usaha meraih sekurang-kurangnya keputusan seri dalam perlawanan berkenaan.

sumber : Utusan Malaysia

No comments:

Post a Comment