Nuffnang Ads

Thursday, November 22, 2012

Apex: Prestasi sebenar Harimau Malaya diterjemah Ahad ini


Prestasi sebenar skuad Harimau Malaya hanya akan diterjemahkan pada aksi pertama peringkat kumpulan Piala AFF Suzuki menentang Singapura di Stadium Nasional Bukit Jalil, Ahad ini.



Bagi penjaga gol utama, Khairul Fahmi Che Mat, empat perlawanan persahabatan antarabangsa sepanjang bulan ini tidak boleh dijadikan kayu pengukur untuk menentukan tahap dan keupayaan sebenar skuad kendalian Datuk K Rajagobal.

Bahkan pertukaran beberapa pemain juga bukan punca aksi mereka kurang konsisten sehingga menimbulkan rasa curiga dalam kalangan peminat.

Menurut Apex, jurulatih ada hak dan strategi sendiri untuk uji pemain mana yang dirasakan perlu berdasarkan prestasi ditunjukkan. Kami sebagai pemain hanya menurut arahan.



“Apa yang berlaku pada perlawanan persahabatan tidak menggugat semangat dan fokus kami menjelang pertemuan dengan Singapura.

“Kami janji akan beri aksi terbaik untuk mengulangi sejarah 2010,” katanya berharap sokongan peminat bola sepak tidak pudar meskipun pasukan gagal meraih kemenangan pada empat aksi persahabatan.

Katanya, moral dan keyakinan pemain tetap tinggi untuk teruskan berjuang mempertahankan trofi yang dimenangi dua tahun lalu di Indonesia.

No comments:

Post a Comment