Nuffnang Ads

Saturday, October 20, 2012

Apex bersemangat cipta sejarah baharu bola sepak Kelantan



Khairul Fahmi Che Mat

Khairul Fahmi Che Mat
KOTA BHARU – Penjaga gol utama, Khairul Fahmi Che Mat begitu bersemangat untuk membawa The Red Warriors mencipta satu lagi sejarah baharu dengan meraih kejuaraan treble pertama dalam pentas bola sepak negara.

Khairul Fahmi Che Mat berkata, selepas menjulang Piala FA dan Liga Super, Kelantan kini berada di landasan tepat untuk merangkul kejuaraan Piala Malaysia buat kali kedua dalam tempoh empat tahun.

“Kami begitu semangat untuk mencipta sejarah baharu ini. Kami akan cuba memenuhi impian rakyat Kelantan. Kini kami tinggal selangkah untuk merealisasikan hasrat tersebut,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, hari ini.

“Boleh dikatakan hampir kesemua pemain mempunyai pengalaman beraksi dalam pentas final. Jadi, saya percaya Kelantan mempunyai kelebihan berbanding ATM.

"Paling penting ialah kami kena lebih fokus dalam tempoh 90 minit perlawanan ini," katanya.

Menurut Khairul Fahmi, yang turut dikenali sebagai Apex, beliau berharap rakan sepasukannya di benteng pertahanan dalam menjalankan tugas dengan baik bagi menyekat kelincahan penyerang ATM.

“Kalau mereka dapat membentuk gandingan mantap, saya rasa sukar bagi mana-mana pemain ATM untuk menembusi pintu gol kita. Saya harap dapat berkomunikasi dengan baik dengan rakan-rakan di posisi tersebut.

“Kita kena akui rangkaian penyerang ATM yang diketuai Marlon (Alex James), Hai-O (Hairuddin Omar), sambil dibantu Mohd Zakuan Adha (Abd Radzak) dan Christie (Jayaseelan) cukup berbisa.

"Jadi pemain pertahanan kita perlu bekerja lebih keras mengekang serangan mereka itu,” katanya.

Dalam pada itu, penjaga gol berusia 23 tahun itu tetap berwaspada dengan ancaman pemain-pemain ATM meskipun mereka pernah menjalani latihan bersama ketika menyertai skuad kebangsaan.

“Semua pemain tahu kelebihan dan kekurangan masing-masing. Jadi kita perlu buat kerja rumah lebih banyak lagi. Kalau kita buat kesilapan, kita kena pantas menutup ruang agar pihak lawan tidak mudah menjaringkan gol.

“Kalau itu kita mampu lakukan, saya percaya Kelantan boleh menewaskan ATM sebagaimana ditunjukkan ketika kita mengatasi mereka 4-3 dalam aksi peringkat kumpulan di Kota Bharu bulan lalu,” katanya.

No comments:

Post a Comment