Nuffnang Ads

Thursday, October 18, 2012

Perlawanan akhir Piala Malaysia 2012 paling sukar - Daudsu


Pertahanan Kelantan, Daudsu Jamaludin menyifatkan perlawanan akhir Piala Malaysia menentang ATM Sabtu ini lebih sukar berbanding dua edisi final yang pernah dilalui Kelantan pada 2009 dan 2010.

Menurutnya, ini kerana ATM dibarisi pemain yang kerap tersenarai mewakili skuad negara, ditambah pula dengan sentuhan berbisa penyerang import mereka, Marlon Alex James dan Bruno Martelotto.

Katanya, Kelantan juga terpaksa berhempas pulas dalam dua perlawanan peringkat kumpulan Piala Malaysia ketika menentang ATM sebelum berjaya mengalahkan skuad B. Sathianathan itu.



"ATM memang sebuah pasukan yang hebat dan kami bakal berdepan tentangan sengit daripada mereka pada perlawanan akhir nanti.

"Untuk itu saya berazam untuk menyekat ATM dan bersungguh-sungguh untuk memastikan Kelantan mencipta kejuaraan treble.

"Peluang menjulang tiga kejuaraan semusim tidak datang selalu dan kesempatan itu akan digunakan sebaik mungkin," katanya ketika dihubungi semalam.


Kelantan tewas kepada Negeri Sembilan dalam perlawanan akhir 2009 namun menebus kehampaan ke atas lawan yang sama pada pentas akhir 2010.

Dalam pada itu, mengulas imbuhan lumayan yang dijanjikan Persatuan Bola Sepak Kelantan ( KAFA ) sekiranya berjaya merangkul Piala Malaysia, Daudsu berkata, imbuhan itu memberi motivasi tambahan kepada pemain.

"Imbuhan tersebut juga membuktikan KAFA sangat menghargai jasa pemain dan peluang tersebut tidak akan dipersiakan-siakan," katanya.

No comments:

Post a Comment