Nuffnang Ads

Friday, February 22, 2013

Kawalan ketat di Darulmakmur antara Pahang dan Kelantan : PDRM

Polis Pahang akan menempatkan anggota yang mencukupi ketika perlawanan antara skuad Tok Gajah dan Kelantan di Stadium Darulmakmur, malam esok. 

Langkah itu diambil bagi memastikan tidak berlaku sebarang kejadian yang tidak diingini. 


Ketua Polis Negeri, Datuk Sharifuddin Ab Ghani, berkata pihaknya sudah mengadakan perbincangan dengan pengurusan Stadium Darulmakmur bagi memastikan semua aspek keselamatan ditetapkan dapat dipenuhi. 

“Oleh kerana perlawanan ini bakal menjadi tumpuan, kami sudah mengambil langkah perlu bagi memaksimumkan aspek keselamatan semua pihak. 

Jangan buat provokasi 

“Kami juga akan mengadakan perjumpaan dengan pihak pengurusan kedua-dua pasukan untuk memudahkan sebarang penyaluran maklumat dan nasihat mengenai langkah keselamatan yang boleh diambil,” katanya ketika diminta mengulas persiapan polis menjelang perlawanan Pahang-Kelantan di Stadium Darulmakmur, malam esok. 
 
 
Sementara itu, pengurus Pahang, Datuk Che Nasir Salleh meminta penyokong kedua-dua pasukan mempamerkan semangat kesukanan yang tinggi dan tidak melakukan sebarang provokasi. 
 
“Saya harap bukan saja penyokong Pahang, malah penyokong Kelantan tidak melakukan insiden yang boleh mencetuskan kemarahan,” katanya.

No comments:

Post a Comment