Nuffnang Ads

Tuesday, February 19, 2013

The Red Warrior's berdepan misi hidup mati malam ini : Hodak

Misi memburu tiga mata penting menanti barisan pemain The Red Warriors apabila melayan kunjungan musuh tradisi, Terengganu dalam perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Muhammad IV, malam ini.

 
Ketika Terengganu kembali ke landasansebenar setelah mencatatkan kemenangan pertama mengalahkan Perak 2-0 tempoh hari, juara treble itu kini berdepan rintangan getir untuk meraih ‘mata keramat’ meski pun mempunyai kelebihan beraksi di gelanggang sendiri.

Hakikat tersebut diakui sendiri Ketua Jurulatih Kelantan, Bojan Hodak yang menyifatkan pasukannya tidak mempunyai pilihan selain perlu menewaskan Terengganu dengan apa cara sekali pun jika mahu mempertahankan kejuaraan yang dimenangi pada musim lalu.

“Satu perlawanan yang cukup penting bagi kita. Seperti perlawanan akhir...... mungkin juga misi hidup mati dan kami wajib memperoleh tiga mata dengan menewaskan Terengganu esok (malam ini).



“Jurang mata dengan pasukan di bawah terlalu rapat, bila-bila masa sahaja mereka boleh memintas kita. Peminat mungkin menganggap perlawanan ini satu pertemuan yang ditunggu-tunggu kerana kita akan bertemu negeri berjiran, tetapi misi Kelantan lebih penting kerana mahu mendapatkan tiga mata," katanya.

Hodak yang enggan menekan butang panik meski pun pasukannya tewas mengejut 0-2 kepada Selangor sebaliknya menuntut barisan pemain beraksi lebih agresif dan memburu gol seawal mungkin apabila bertemu Terengganu malam ini.

“Secara jujur tidak ada mana-mana jurulatih yang mahu pasukannya berada dalam situasi (prestasi merudum) seperti ini. Saya pun tidak kecuali, dan saya mengarahkan pemain berjuang mati-matian hingga wisel penamat dibunyikan," katanya.


Malah pengendali dari Croatia itu turut beri amaran kepada anak buahnya terutama dibenteng pertahanan agar tidak melakukan kesilapan mudah dengan membenarkan pemain lawan merobek gawang Kelantan dalam pertemuan malam ini.
 
“Mereka kena belajar daripada kekalahan tempoh hari. Sudah pasti ada rombakan kecil akan dilakukan. Mohd Faiz (Subri) wajar diberi peluang berada dalam kesebelasan utama kerana dia menunjukkan prestasi yang baik dalam perlawanan lalu.

“Tentang siapa yang bakal mengetuai jentera serangan, itu saya tidak boleh dedahkan. Saya ada pilihan untuk menggandingkan penyerang tempatan, tetapi pada masa sama tidak boleh ketepikan sumbangan Kieta Mandjou kerana dia masih pemain Kelantan sehingga April depan,” katanya.

No comments:

Post a Comment