Nuffnang Ads

Monday, August 6, 2012

Laluan sukar buat The Red Warrior's


STATUS juara Liga Super bukan jaminan buat The Red Warriors mudah melepasi saingan peringkat kumpulan kempen Piala Malaysia musim ini.
Berdasarkan undian bersama Terengganu, Kedah dan Angkatan Tentera Malaysia ATM) dalam Kumpulan B, Kelantan mempunyai tugas getir kali ini.


Perkara itu diakui pengurus Kelantan, Azman Ibrahim yang menganggap setiap pasukan dalam Kumpulan B mempunyai kekuatan tersendiri dan tidak boleh dipandang mudah.


Malah, katanya, Kelantan yang akan memulakan saingan peringkat kumpulan B berdepan Terengganu di tempat lawan pada 22 ogos ini mahu mencari tiga mata berharga.



“Saya selalu mengingatkan pemain supaya melupakan status sebagai juara Liga Super kerana kempen Piala Malaysia jauh berbeza dan menjadi idaman setiap pasukan yang bertanding.


“Kita sedar laluan sukar menanti Kelantan tetapi tidak mustahil untuk kita harungi peringkat kumpulan asalkan setiap pemain fokus dan tidak memandang mudah keupayaan lawan,” katanya.

Sehubungan itu, Azman mahu The Red Warriors (TRW) waspada dengan cabaran pasukan yang bakal dihadapi bagi mengelakkan tercicir di peringkat kumpulan.


Malah, katanya, barisan pemain Kelantan mengatur persiapan diri dengan memulakan sesi latihan sejak 28 Julai bagi memantapkan pasukan menghadapi saingan musim ini.


Azman turut mengaku pasukannya lebih menjadi perhatian umum kerana pencapaian konsisten TRW yang menjuarai Liga FA dan Liga Super musim ini.


Kelantan yang dikendalikan jurulatih dari Crotia, Bojan Hodak mempunyai tugas berat untuk sekurang-kurangnya ke suku akhir Piala Malaysia musim ini.



“Saya sedar penyokong ingin melihat kejayaan merangkul Piala FA dan Liga Super berterusan dalam kempen Piala Malaysia,” katanya.

Jikalau di ikutkan daripada persembahan semasa skuad Kelantan,skuad Kelantan tidak mempunyai sebarang masalah untuk mara ke suku akhir nanti.


No comments:

Post a Comment