Nuffnang Ads

Friday, January 18, 2013

Norfarhan mahu buktikan kepada Rajagobal

Selepas enam tahun tersisih daripada menyarung jersi skuad bola sepak kebangsaan, pemain sayap Kelantan, Mohd. Norfarhan Mohammad kembali dipanggil untuk menjalani sesi latihan skuad negara bagi menghadapi aksi persahabatan antarabangsa dan kempen kelayakan Piala Asia 2015.
 
Aksi Norfarhan membantu pasukannya menjulang kejuaraan trebel musim lalu mendapat perhatian pengendali skuad kebangsaan Datuk K. Rajagobal untuk menjalani latihan bersama Harimau Malaya.
Pemain kelahiran Kuala Terengganu itu menyertai mengiringi tiga tonggak The Red Warriors iaitu Shakir Shaari, Khairul Fahmi Che Mat dan bintang muda, Nik Mohd. Shahrul Azim Ab. Halim.
Norfarhan ketika ditemui pemberita menyifatkan pemilihan tersebut bakal melonjakkan lagi perjalanan kariernya selaku pemain bola sepak.
 
Menurutnya, dia berazam untuk menggunakan peluang tersebut sebaik mungkin bagi membuktikan dia layak menyarung jersi pasukan kebangsaan.
“Saya gembira dengan berita ini. Ia merupakan sesuatu yang baik untuk saya dan perjalanan karier bola sepak saya,” katanya.
Norfarhan antara muka lama yang berjaya mendapat kepercayaan Rajagobal untuk menjalani latihan bersama skuad kebangsaan selain tonggak Terengganu, Ashaari Shamsuddin.
 
Mengulas mengenai pertemuan dengan Felda United esok (hari ini), pemain yang terkenal dengan gelaran Ben10 dalam kalangan peminat The Red Warriors mahu rakan-rakan sepasukan memberikan aksi terbaik pada perlawanan itu kelak.
“Tiga mata perlu diraih dalam perlawanan ini. Felda United bukanlah calang-calang pasukan, mereka mempunyai pemain hebat seperti Mohammad Ghaddar di jentera serangan.
 
Begitu juga dengan pertahanan yang dikemudi oleh tonggak berpengalaman seperti Khairulnisham Shahbuddin, jadi kita tidak boleh ambil mudah perlawanan ini,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment