Nuffnang Ads

Wednesday, July 4, 2012

KAFA cari bukti kukuh sebelum kemukakan aduan kepada FAM



Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) dalam proses mendapatkan rakaman video perlawanan sebelum membuat aduan rasmi kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) mengenai kekasaran melampau yang dilakukan dua pemain Selangor ketika bertemu The Red Warriors, Jumaat lalu.

Dua pemain terbabit, Mohd Amri Yahyah dan Mohd Bunyamin Umar didakwa melakukan kekasaran terhadap penyerang import Kelantan, Mohd Ghaddar, namun gagal dikesan oleh pegawai perlawanan yang bertugas pada malam berkenaan.

Setiausaha Agung KAFA, Azman Ibrahim, berkata pihaknya kini sedang berurusan dengan Astro bagi membuktikan secara tepat insiden sebenar yang berlaku pada malam perlawanan berkenaan selain menghantar surat aduan terhadap kelakuan dua pemain Selangor itu kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).
 
Azman yang juga pengurus pasukan berkata, selepas video dan surat aduan dihantar kepada FAM, pihaknya berharap badan induk bola sepak itu mengambil tindakan sewajarnya terhadap dua pemain terbabit yang mempamerkan kekerasan melampau ketika perlawanan.

No comments:

Post a Comment